-en blogg om hverdagslige ting som opptar en kone, mamma, kjæreste,datter, søster, kollega og venninne-




mandag 25. juli 2011

Fakkel og Rose toget i Mosjøen 25.juli 2011

 Idag har jeg og min familie gått i fakkel/rose tog til minne om ofrene og respekt for de etterlatte etter det grusomme som skjedde i Oslo og Utøya sist fredag.

Det var en samlet kommune som holdt i fakler og roser.

En utrolig fin kveld, som begynte ved Coop'n og som endte på torget.
Har ikke tall på hvor mange som møtte opp, men sier jeg 1500, så tar jeg nok ikke i.

 På torget ble det holdt en flott tale av vår kjære varaordfører Mildrid Søbstad,
en rørende tale, som inneholdt gode trygge ord.


Det var ett stille tog, men det gjorde veldig godt å kun være stille med sine egne tanker.
For i en sådan stund er det godt å bare være stille og det er godt å være samlet.



Marit Thrana, en skjønn liten dame, med en fantastisk stemme,
 endte kvelden vår på torget med Ole Paus sin, "Mitt lille land".

Da trillet det mange tårer,det å da skal forklare en liten Signe, på 5år,
 hvorfor mamman gråter, er ikke lett...

Ha en fin - fin kveld alle venner , muss muss,
fra ho Bjørg  

Ingen kommentarer: